بررسی گیاه معجزه آسای الوئه ورا

نقاشی هایی از آلوئه ور ا، بر روی دیوارهای معابد مصری دیده شده است . این معابد در هزاره چهارم قبل از میلاد بنا شده است . آلوئه ورا را که “گیاه جاودانگی “نام گرفته بود، به هنگام خاک سپاری، برای فراعنه هدیه می آوردند .

کتاب The Egyptian Book of Remedies (1500 سال قبل از میلاد مسیح ) از کاربرد آلوئه ورا در درمان عفونت ها، معالجه پوست و تهیه داروهای ملین سخن گفته است ” . دیسکورید ( فیزیک دان یونانی )، در سال ۷۴ پس از میلاد، آلوئه ور ا را جهت التیام زخم، جلوگیری از ریزش مو ، درمان زخم های دستگاه تناسلی و معالجه همورئید، مفید دانست. بازرگانان عرب، در قرن ششم بعد از میلاد، این گیاه را به آسیا آوردند و اسپانیایی ها آن را در قرن شانزدهم، از منطقه مدیترانه به بّر جدید  (World New) بردند . در عصر جدید ( ۱۹۳۰ ) مصرف کلینیکی آلوئه ورا به منظور درمان التهاب پوست ناشی از اشعه ایکس آغاز شد . آلوئه ورا خاص مناطق آفریقایی است که به آن زنبق بیابانی یا صحرایی هم می گویند . در برخی از کشورها با نام هایی چون ( گیاه جاودانگی ) ، ( گیاه دارویی ) ، ( گیاه ملکه ) و …. نیز نامیده می شود . نخستین بار مصری ها این گ یاه را برای درمان زخم ها، سوختگی ها و عفونت ها به کار می گرفتند . پس از آنها یونانی ها، اسپانیایی ها و آفریقایی ها به شیوه ها و منظورهای مختلف از این گیاه استفاده می کردند.از دهه ۱۹۳۰ به بعد تحقیقات علمی وسیعی بر روی ترکیبات و خواص دارویی این گیاه انجام شد و دریافتند ژل صاف شده این گیاه قدرت عجیبی در درمان زخم ها و سوختگی ها دارد.

d6e6267a204648c5fc7a2ab8d1cea490

اگرچه آلوئه ورا هزاران سال است که نقش مهمی را در پزشکی سنتی ایفا می کند اما از کشف خواص بی بدیل آن توسط طب مدرن امروزی زمان زیادی نمی گذرد. اغلب مردم به عنوان یکی از مواد سازنده محصولات آرایشی مثل ضدآفتاب ها، مرطوب کننده ها و کرم های سوختگی با آلوئه ورا آشنا هستند.

امروزه شاهد حضور بسیاری از محصولات الوئه ورا در تنوع و تعدد بسیاری هستیم که از آنها می توان به انواع شامپوها ، ژل ها ، کرم ها و . . . می توان اشاره نمود . تولید کنندگان شامپو معتقد هستند اسیدیتیه این گیاه که حدود ۴/۵ است به قدری متعادل است که میتوان از این گیاه در تولید انواع شامپو استفاده نمود ، این در حالی است که متخصصین تغذیه مصارف داخلی و خوراکی الوئه ورا را به اندازه استفاده مصارف خارجی مهم میدانند و توصیه می کنند ، اشگال خوراکی آلوئه ورا شاکل عصاره ، ژل ، کپسول و پودر می باشد .از مصارف استفاده این ژل می توان به انواع نوشابه ها ، کمپوت ها ، دوغ ها و درصنایعی همچون صنایع آرایشی ، بهداشتی ، مثل کرم ها ، لوسیون ها ، شامپوها ، صابون ها ، شوینده ها و در صنایع دارویی که خیلی مورد استفاده است در قرص های جوشان مورد استفاده قرار می گیرد .

هر ماده ای قطعا باید دارای ترکیبات مناسب بدن و نیاز ما باشد تا مورد استفاده قرار بگیرد ؛ از این رو به بررسی ترکیبات این اکثیر شفابخش می پردازیم . این گیاه دارای مشتقات هیدروکسی آنتراسن از جمله آلوئین های A2 و B به میازن قابل توجهی می باشد ، یکی دیگر از ترکیبات اساسی در این گیاه رزینA2 می باشد . از قندهای مهم موجود در گیاه الوئه ورا می توان به گلوگز ، مانوز و سلولز و آنزیم هایی همچون اکسیداز ، امیلاز و کاتالاز و ویتامین های گروه B ، اسید فولیک و مواد معدنی همچون کلسیم ، سدیم ، منیزیم ، روی و … اشاره نمود .

برای اطلاع از فروش عمده محصولات الوئه ورا به این سایت مراجعه نمایید.

 
%DA%AF%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87 %D8%A7%D9%84%D9%88%D8%AF%D9%87 %D9%88%D8%B1%D8%A7

از اثرات قوی و مهم این گیاه معجزه اسا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. این گیاه یک مسهل قوی بوده و دروارد خاص از آن استفاده می شود .
  2. خاصیت های ضد تورم و ورم این گیاه بر همگاه مشهود است .
  3. خاصیت ضد میکروبی و التیام درد و جای زخم از دیگر اثرات مهم این گیاه است .
  4. این گیاه اثر قابل قبولی بر روی جای سوختگی ، آفتاب سوختگی ، جای اشعه و … دارد .
  5. یکی از فرآورده های این گیاه ، کرم های هیدروفیلیک تهیه شده از ۰٫۵ درصد ژل آلوئه ورا می باشد که به عنوان درمان مکمل اثر مناسبی دارد .

از دیگر اثرات بسیار مهم این گیاه معجزه اسا می توان به خواص ضد الرژی ، ضد میکروبی ، ضد قارچی ، کاهنده قند خون ، مسهل ، ضد ورم ، مرطوب کننده و …. اشاره کرد ، از خواص خفیف این گیان می توان به تقویت کبد اشاره نمود .

aloe vera leaves 500x500 500x500 1

مزایایی که سبب می شود آلوئه ورا برای مصارف پوستی استفاده گردد عبارتند از:

۱- در درمان ترکهای پوستی و خشکی پوست موثر می باشد ، بخصوص اگزمای دور چشم یا پوستهای بسیار حساس.

۲- روغن یا کرم آلوئه ورا برای پوستهای خشک مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست می گردد.

۳- با رساندن اکسیژن بیشتر به سلولهای پوست، سبب ترمیم بافت پوست م یگردد.

۴- پوستهایی که در اثر آفتاب ، سوختگی پیدا کردند را نرم م یکند.

۵- سلولهای پوستی مرده را از بین می برد و سلولهای جوان جایگزین شده بنابراین پوست را تازه و درخشان می سازد .

۶- مانع از پیری پوست و چروک آن  می گردد .

۷-شدت رنگدانه های پوستی راکاهش داده بنا براین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می شود و می تواند لکه های

سر سیاه را نیز از بین ببرد.

۸-آلوئه ورا سبب افزا یش قدرت جذب رطوبت پوست گرد ی ده و پوست را انعطاف پذ یر ساخته بنابرا ین بهتر ین

مرطوب کننده برای پوست می باشد.

۹- در پیشگیری از بیماریهای پوستی موثر می باشد .

۱۰- بعلت داشتن کلاژن و ویتامین E الاستیته و نرمی پوست را افزایش داده و سبب باقی مانده رطوبت در پوست می گردد .

۱۱- PH ان نزدیک به به PH پوست است .

۱۲- از آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد سو ختگی می توان در کرمهای ضد آفتاب استفاده کرد.

۱۳-در درمان ترک بین انگشتان پا که یک بیماری قارچی است موثر است(بر گرفته از یک مقاله در مجله انگلیسی.( British Journal of General Practice

۱۴-لوسیون آلوئه ورا بعنوان پاک کننده برای پوست کاربرد دارد.

۱۵-تاثیر خنک کنندگی بر روی پوست دارد بنابراین در کلد کرمها ( COLD CREAM) کاربرد دارد .

 

732117373 H

استفاده مستقیم از ژل گیاه :

برای استفاده از ژل الوئه ورا ، می توان برگ های گیاه را قطع کرد . در محل قطع شده ، ژل بی رنگی نمایان می شود که با فشردن برگ گوشتی گیاه ژل بیرون می زند ، می توان از این ژل به طور مستقیم جهت مرطوب کردن پوست ، آفتاب سوختگی ، زخم و سوختگی های معمولی استفاده کرد .

پس از بررسی ویژگی های منحصر به فرد این گیاه فوق العاده با افتخار باید بگوییم که گل تازه یکی از بزرگترین تولید کننده برگ های آلوئه ورا در ایران می باشد ، آماده ایم تا با فروشندگان این محصول در سراسر ایران فعالیتی طولانی مدت داشته باشیم . بهترین قیمت در کنار بالاترین کیفیت ، رمز موفقیت این مجموعه می باشد ، برای همکاری با ما با شماره های درج شده تماس بگیرید .

گل تازه با دارا بودن کادری مجرب و کارآزموده و با تجربه ی یک دهه فعالیت مستمر برای همکاری با تمامی همکاران در اقصی نقاط کشور اماده می باشد ، نام گل تازه نامی آشنا برای فعالان این حوزه می باشد . بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت را از ما بخواهید .

اگر تمایل به خرید عمده گل در تهران دارید حتما با ما در تماس باشید .

برای برقراری ارتباط با مدیر گل تازه می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۹۵۴۶۲۹۶ تماس حاصل فرمایید.

2

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما